Canales Aguilera, Diego
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Category: Lecturer Area of Knowledge: Computer Science and Artificial Intelligence Department: Quantitative methods Research Group: Loyola Health, Métodos de Investigación Cuantitativa y aplicaciones (MICA)
ACADEMIC BACKGROUND
    • Doctorado en Ingeniería Mecánica por Ingeniería Mecánica, 2017
    • Métodos Numéricos en Ingeniería, Universidad Politécnica de Catalunya
    • Título de Máster Universitario en Profesorado de ESO y Bachillerato, FP y enseñanza de idiomas. Especialidad en Matemáticas, Universidad Pablo de Olavide.
    • Ingeniero Aeronáutico Universidad de Sevilla
    • Ingeniero Superior Aeronáutico, Universidad de Sevilla
TEACHING EXPERIENCE

The teacher has taught the following subjects in recent years:

    • Computational Intelligence
    • Decision Theory
    • Internships
    • Quantitative Analysis Techniques II
    • Data Visualization and Dashboards
PROFESSIONAL EXPERIENCE
  • Revisor de artículos en la revista "International Journal of Material Forming".
  • Certificado como Microsoft Innovative Educator Expert, 2020-21.
  • Dirección de TFGs.
  • Artículo en revisión: Rodriguez, S., Pasquale, A., Mounayer, J., Canales, D., Beringhier, M., Ghnatios, C., ... & Chinesta, F. (2024). A reduced simulation applied to viscoelastic fatigue of polymers using a time multi-scale approach based on Partition of Unity method. arXiv preprint arXiv:2408.05143.
  • Artículo en TheConversation: No todo es ChatGPT: las redes neuronales gráficas también han revolucionado la inteligencia artificial, jul. 2024: https://theconversation.com/no-todo-es-chatgpt-las-redes-neuronales-graficas-tambien-han-revolucionado-la-inteligencia-artificial-230913.
RESEARCH ACTIVITY
Publications
Articles
  • A reduced simulation applied to viscoelastic fatigue of polymers using a time multi-scale approach based on partition of Unity method
    Rodriguez, Sebastian , Pasquale, Angelo , Mounayer, Jad , CANALES AGUILERA, DIEGO, Beringhier, Marianne , Ghnatios, Chady , Ammar, Amine , Chinesta, Francisco , 2025, Adv. Model. Simul. Eng. Sci.
    10.1186/s40323-025-00294-6