LOYOLA
Research

Oferta científica
y grupos de investigación


ANA RODRÍGUEZ MEIRINHOS

ANA RODRÍGUEZ MEIRINHOS

Categoría: Profesor/a Adjunto/a
Área de conocimiento: Psicología Evolutiva y de la Educación
ORCID iD: 0000-0002-1073-8151
Grupos de Investigación: Methodological Applications and Social Challenges (MASCH), PositiCom: Comunicación Positiva y Cultura Digital
Departamento de Comunicación y Educación

Publicaciones

Artículos o Reviews

Publicación
Basic psychological needs and suicidal ideation: testing an integrative model in referred and non-referred adolescents
Nieto-Casado, Francisco J. , Vansteenkiste, Maarten , Brenning, Katrijn , Oliva, Alfredo , RODRÍGUEZ MEIRINHOS, ANA, Antolin-Suarez, Lucia
14/06/2023
Article
Effect of parental competences on anxious-depressive symptoms and suicidal ideation in adolescents: Exploring the mediating role of mindfulness
Nieto-Casado F.J. , Antolín-Suárez L. , RODRÍGUEZ MEIRINHOS, ANA, Oliva A.
01/07/2022
Article
Psychological needs in parents and clinically referred adolescents: An integrative model via parenting and parental mindfulness.
RODRÍGUEZ MEIRINHOS, ANA, Antolín-Suárez L. , Oliva A.
01/10/2021
Article
Adolescents’ concerns, routines, peer activities, frustration, and optimism in the time of COVID-19 confinement in Spain
MUÑOZ FERNÁNDEZ, NOELIA, RODRÍGUEZ MEIRINHOS, ANA
16/02/2021
Article
Demographic, Social, and Economic Factors of Internalizing Problems in Referred and Non-Referred Adolescents.
Antolin-Suarez, Lucia , Nieto-Casado, Francisco J , RODRÍGUEZ MEIRINHOS, ANA, Oliva, Alfredo
18/07/2020
Article
Social Stigma towards Mental Illness: Related Factors and Psychometric Properties of the Revised-Attribution Questionnaire
RODRÍGUEZ MEIRINHOS, ANA, Antolin-Suarez, Lucia
30/04/2020
Article
A Bright and a Dark Path to Adolescents’ Functioning: The Role of Need Satisfaction and Need Frustration across Gender, Age, and Socioeconomic Status
RODRÍGUEZ MEIRINHOS, ANA, Antolín-Suárez, Lucía , Katrijn, Brenning , Vansteenkiste, Maarten , Oliva, Alfredo
23/01/2020
Article
When is Parental Monitoring Effective? A Person-centered Analysis of the Role of Autonomy-supportive and Psychologically Controlling Parenting in Referred and Non-referred Adolescents
RODRÍGUEZ MEIRINHOS, ANA, Vansteenkiste M. , Soenens B. , Oliva A. , Brenning K. , Antolín-Suárez L.
01/01/2020
Article
Development and validation of the Scale of Motives for Using Social Networking Sites (SMU-SNS) for adolescents and youths
Pertegal M.-Á. , Oliva A. , RODRÍGUEZ MEIRINHOS, ANA
03/12/2019
Article

Conference Paper o Proceedings Paper o Ponencia del congreso o Abstract de un congreso

Publicación
Supporting transgender children in Primary schools: are teachers ready for this challenge?
Jiménez-diaz, Olga , RODRÍGUEZ MEIRINHOS, ANA
09/12/2020 - 11/12/2020
Ponencia del Congreso
Desarrollo, aplicación y validación de un cuestionario de evaluación del proceso de elaboración y defensa del Trabajo Fin de Grado (CEPED-TFG)
ESTEBAN GARCÍA, LAURA, RODRÍGUEZ MEIRINHOS, ANA, MUÑOZ FERNÁNDEZ, NOELIA
11/11/2020 - 13/11/2020
Ponencia del Congreso
Mindfulness and internalizing problems: The mediating role of stress management
Nieto-Casado, Francisco Javier , RODRÍGUEZ MEIRINHOS, ANA, Antolín-Suárez, Lucía
03/09/2020 - 05/09/2020
Ponencia del Congreso
Parent-child similarity in psychological need frustration: The intervening role of parental warmth and mindfulness
RODRÍGUEZ MEIRINHOS, ANA, Antolín-Suárez, Lucía
03/09/2020 - 05/09/2020
Ponencia del Congreso
Capítulos y libros
Supporting transgender children in primary schools: Are teachers ready for this challenge?
14/04/2021
Capítulo de un Libro
Evaluación del proceso de elaboración y defensa del trabajo fin de grado en alumnado de los grados de psicología y educación
15/12/2020
Capítulo de un Libro
Bienestar y desarrollo positivo adolescente desde una perspectiva de género: Un estudio cuantitativo
01/01/2020
Libro Completo
Diseño de proyecto de innovación educativa

Capítulo de un Libro

Proyectos de investigación

Proyecto
EVALUACIÓN DE COMPETENCIAS CLAVE PARA EL ÉXITO ACADÉMICO Y PROFESIONAL EN ESTUDIANTES UNIVERSITARIOS
Proyecto
01/09/2023
Importe: 75625 €
Investigador Principal: MILAGROSA SÁNCHEZ MARTÍN
e-Perinatal: Universal prevention of maternal mental disorders and its implementation as normalized routine practice
Proyecto
01/01/2023
Importe: 275000 €
Teaching to be
Proyecto
28/02/2021
Importe: 263980 €
Investigador Principal: SALVADOR REYES DE CÓZAR
CO IP: PABLO NAVAZO OSTUA
FAKESPOTTING
Proyecto
04/10/2020
Importe: 49485 €
Investigador Principal: PAULA HERRERO DIZ
CO IP: JOSÉ ANTONIO MUÑIZ VELÁZQUEZ
School Policies to Tackle Fake News (Spotted) Erasmus
Proyecto
01/11/2019
Importe: 46440 €
Investigador Principal: JOSÉ ANTONIO MUÑIZ VELÁZQUEZ
CO IP: PAULA HERRERO DIZ
Tesis
Problemas internalizados durante la adolescencia. ¿Cómo prevenirlos desde el modelo de desarrollo positivo adolescente y la promoción de parentalidad positiva?
Defendida el 01/10/2023
“Together we read” intervention programme for Students with dyslexia in the first and second Cycle of primary education with reading Difficulties
Defendida el 19/07/2021
High intellectual abilities: a review of the concept, needs and educational response in primary education
Defendida el 19/07/2021
Moving towards intercultural education: Intervention program in early childhood education
Defendida el 19/07/2021
Motivación en el alumnado de Educación Secundaria: Una aproximación desde el contexto familiar
Defendida el 16/07/2021
La motivación en las aulas de Educación Secundaria Obligatoria: Una aproximación desde el contexto escolar
Defendida el 16/07/2021
Preventing and overcoming mathematical anxiety in primary education
Defendida el 30/06/2021
Didactic implications of the use of songs in Primary education English lessons
Defendida el 06/10/2020
Relevance of music in early childhood education
Defendida el 06/10/2020
Bullying y cyberbullying: una revisión de los distintos protocolos de prevención e intervención
Defendida el 06/07/2020
Fostering social skills in primary-school students with Non-Verbal Learning Disorder
Defendida el 26/06/2020
Inclusion of transgender students in Primary Education schools. Are we ready for this educational challenge?
Defendida el 26/06/2020
Non-Verbal Learning Disorder in Early Childhood Education
Defendida el 26/06/2020
Do it for all, a project for achieving inclusion of students with Down Syndrome at ordinary schools
Defendida el 25/06/2020
TEAmo, an inclusive answer to teach literacy to students with ASD
Defendida el 25/06/2020
Towards an inclusive school. An intervention program on values to promote appreciation of diversity through children\'s literature
Defendida el 25/06/2020

Change your preferences Gestionar cookies