

del Toro Acosta, Andrés
Category: External Adjunt Professor
Area of Knowledge:
Audiovisual Communication and Advertising
Department: Communication and Education
ACADEMIC BACKGROUND
- Doctorado en Comunicación, Universidad Complutense de Madrid, 2015.
- Licenciatura en Publicidad y RRPP, Universidad Complutense de Madrid, 2005.
TEACHING EXPERIENCE
The teacher has taught the following subjects in recent years:
- Areas of Specialization and Sectorial Communication
- Digital Communication I: Social Media
- Organizational Communication
- Digital Business, Entrepreneurship, and E-commerce
- The Communication Department and PR Consultancy
- Communication Strategy and Planning
- Ethics and Personal Skills
- Business Management and Corporate Communication
- Entrepreneurial Initiative and Cabinet Management
- Social Media
- Internships
- Projects
- Strategic Planning (Advertising and PR Planning)
PROFESSIONAL EXPERIENCE
- 20 años de experiencia profesional en el sector.
- Participación en Spin-offs o Startups: 1.
- Acreditaciones/Certificaciones profesionales: Contratado Doctor (ANECA).
- Número de Proyectos de Consultoría en los que ha participado en los 5 últimos años: 16.
- Actualmente también trabaja como consultor independiente de comunicación corporativa y marketing digital.
RESEARCH ACTIVITY
Publications
Articles
-
Escolar, M. P., Alcaide-Pulido, P., & del Toro-Acosta, A. (2023). Nuevos referentes informativos de la generación Z: Estudio del rol de los y las influencers en TikTok como divulgadores/as de contenidos. Prisma Social: revista de investigación social, (40), 262-288.
-
Muñiz-Velázquez, J. A., Tapia Frade, A. J., Lozano Delmar, J., Alcaide-Pulido, P., & Del Toro, A. (2022). Happiness at work among public relations practitioners in Spain. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(7), 3987. https://doi.org/10.3390/ijerph19073987.
-
del Toro-Acosta, A., Alcaide-Pulido, P., Lozano-Delmar, J., Muñiz-Velásquez, J. A., & Tapia Frade, A. (2022). El perfil del profesional de las relaciones públicas en España: situación y tendencias del sector. Cuadernos. info, (53), 295-317. http://dx.doi.org/10.7764/cdi.53.43279.
-
Tapia-Frade, A., & del Toro-Acosta, A. (2019). Semidesnudo, género y otros factores en publicidad televisiva. Un acercamiento desde la neurociencia. Vivat Academia, (147), 1-21. https://doi.org/10.15178/va.2019.147.1-21.
Book Chapters
-
Digital Altruism: It Is Good to Be Good Also in Social Media. The Routledge Handbook of Positive Communication, Routledge, 2019, 9781315207759, internacional.
Projects
- E-learning, Communication and Open-data: Massive Mobile, Ubiquitous and Open Learning (ECO), 2014- actualidad.