LOYOLA
Research

Scientific offer
and research groups


JUAN FERNANDO LUESIA LAHOZ

JUAN FERNANDO LUESIA LAHOZ

Category: Research Assistant
Area of knowledge: Scientific and Behavioural Methodology
ORCID iD: 0000-0002-1017-6857
Research Unit: Methodological Applications and Social Challenges Group (MASCH)
Psychology

Publications

Terminé el Grado en Psicología por la Universidad Nacional de Educación aDistancia (UNED) en 2014. Posteriormente, me especialicé en el campo de lametodología a través del Máster Interuniversitario de Metodología de Cienciasdel Comportamiento de la Salud (UNED, UCM y UAM) en 2017. Actualmente, meencuentro desarrollando la tesis en la Universidad Loyola Andalucía, centradaen la evaluación de aquellas variables y competencias académicas relevantes en el rendimientouniversitario. Mi interés científico abarca el estudio y desarrollo de metodologíaaplicada a ciencias sociales y de la salud. Por ello, actualmente soy miembro del grupo de investigación "Methodological Applications and Social Challenges Gorup" (MASCH) dentro de la Universidad Loyola Andalucía.

Publicaciones con Alcance: Article o Review

Publicación
Development and validation of the test of spelling competence (TCORT) in incoming university students
LUESIA LAHOZ, JUAN FERNANDO, PLAZA SANCHEZ, JUAN FRANCISCO, BENÍTEZ BAENA, ISABEL, SÁNCHEZ MARTÍN, MILAGROSA
01/09/2023
Alcance Article
Uncovering the relationship between community participation and socio-political control among the migrant population
Martinez-Damia, Sara , Paloma, Virginia , LUESIA LAHOZ, JUAN FERNANDO, Marta, Elena , Marzana, Daniela
22/08/2023
Alcance Article
Assessing the relevance of academic competencies in college admission tests from a higher-order thinking perspective: A systematic review
LUESIA LAHOZ, JUAN FERNANDO, BENÍTEZ BAENA, ISABEL, COMPANY CÓRDOBA, ROSALBA, GÓMEZ GÓMEZ, IRENE, SÁNCHEZ MARTÍN, MILAGROSA
01/02/2023
Alcance Article
Community participation and subjective wellbeing among the immigrant population in Northern Italy: An analysis of mediators
Martinez-Damia S. , Paloma V. , LUESIA LAHOZ, JUAN FERNANDO, Marta E. , Marzana D.
18/01/2023
Alcance Article
The relationship between learning styles and academic performance: consistency among multiple assessment methods in psychology and education students
MAYA SEGURA, JESÚS MANUEL, LUESIA LAHOZ, JUAN FERNANDO, Pérez-Padilla J.
01/01/2021
Alcance Article

Publicación con Alcance: Conference Paper o Proceedings Paper o Ponencia del congreso o Abstract de un congreso

Publicación
Randomized controlled trials cognitive interventions in children and adolescents from low-socioeconomic backgrounds: A systematic review
SIANES CASTAÑO, ANTONIO, SIMPSON, IAN CRAIG, LUESIA LAHOZ, JUAN FERNANDO, IBAÑEZ ALFONSO, JOAQUÍN ALEJANDRO
25/05/2022
Alcance Ponencia del Congreso
I´d feel guilty but I shouldn\'t: An asymmetry between prescriptive reasoning and affective experience in autonomous car accidents
Aguiar, Fernando , LUESIA LAHOZ, JUAN FERNANDO, Ivar, Ivar
19/09/2019
Alcance Ponencia del Congreso

Change your preferences Manage cookies